Галоўная / Адно акно / Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Крок 1: Рэгістрацыя на Адзіным партале электронных паслуг
Зарэгістравацца на партале https://portal.gov.by (раздзел «Рэгістрацыя») можна двума спосабамі:
- праз электронную пошту шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы. Атрымаўшы паведамленне па электроннай пошце, неабходна актываваць асабісты кабінет карыстальніка;
- праз электронны лічбавы подпіс (далей - ЭЛП). У гэтым выпадку варта прытрымлівацца адпаведнай інструкцыі.

Даведачна:
Атрымаць ключ ЭЛП можна ў рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах Рэспубліканскага цэнтра дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь( РУЦ ГосСУОК), які ажыццяўляе ўсе неабходныя працэдуры, звязаныя з адкрытым ключом ЭЛП, сертыфікатам адкрытага ключа і самой ЭЛП.
Больш падрабязную інфармацыю аб функцыянаванні РУЦ ГосСУОК і атрыманні ключа электроннай лічбавай подпісы https://nces.by/pki/.

Крок 2: Аўтарызацыя на партале
Аўтарызацыя залежыць ад спосабу рэгістрацыі: альбо з выкарыстаннем лагіна і пароля, альбо з выкарыстаннем ЭЛП.
Разам з ужо традыцыйнай ЭЛП, грамадзяне могуць ідэнтыфікавацца з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара.

Даведачна:
Унікальны ідэнтыфікатар-сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты Электронны кабінет, у дачыненні да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах устаноўлена такая форма іх ажыццяўлення (абзац 5 п. 2 Палажэння аб парадку атрымання унікальнага ідэнтыфікатара, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.08.2017 № 637).

Унікальны ідэнтыфікатар дазваляе ўвайсці ў персанальны электронны кабінет на Адзіным партале электронных паслуг і ажыццявіць:
- падачу (водгук) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;
- атрыманне адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях);
- падачу (водгук) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.
Пералік адміністрацыйных працэдур, у дачыненні да якіх ўстаноўлена электронная форма ажыццяўлення, вызначаецца заканадаўча.
Пароль можна змяніць неабмежаваную колькасць разоў, у выпадку страты пароля доступ да электроннага Кабінету можа быць адноўлены па просьбе грамадзяніна.
Грамадзянін мае права адмовіцца ад карыстання ідэнтыфікатарам, пасля чаго блакуецца такі доступ у Электронны кабінет. Па заяве доступ з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара можа быць адноўлены, пры гэтым уся гісторыя папярэдняга ўзаемадзеяння аднаўляецца аўтаматычна. Як атрымаць ідэнтыфікатар.
Права на атрыманне ідэнтыфікатара ў Беларусі маюць грамадзяне Рэспублікі Беларусь, замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства.
Для атрымання ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу «Адно акно", у Нацыянальны цэнтр электронных паслуг або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь на выдачу ўнікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу.
На падставе заявы аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара ўсталяванай формы, якая змяшчае таксама згоду грамадзяніна на зверку персанальных дадзеных у інфармацыйных рэсурсах Міністэрства ўнутраных спраў, работнік службы выдачы ініцыюе фарміраванне асабістага электроннага кабінета грамадзяніна і афармляе паведамленне аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара усталяванай формы.
Атрыманне ідэнтыфікатара не з'яўляецца абавязковым. Крок 3 запаўненне электроннай заявы аб ажыццяўленні электроннай працэдуры.
Электронная Заява аб ажыццяўленні электроннай працэдуры запаўняецца ў асабістым кабінеце карыстальніка.
Пералік адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з правамі карыстальніка адлюструецца ў яго асабістым кабінеце.

Крок 4: Аплата працэдуры
Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фармуецца 30-значны код-нумар замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП).
У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.

Крок 5: Атрыманне электроннага рашэння
Электронная заява упаўнаважаны дзяржаўны орган разглядае ў тым жа парадку, што і заявы ў пісьмовай форме, але з улікам некаторых асаблівасцяў.
Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.

Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, устаноўлены пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 г. № 271