Галоўная /
Адно акно /
Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Крок 1: Рэгістрацыя на Адзіным партале электронных паслуг Зарэгістравацца на партале https://account.gov.by (раздзел "Рэгістрацыя" ) можна двума спосабамі:
- праз электронную пошту шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы. Атрымаўшы паведамленне па электроннай пошце, неабходна актываваць асабісты кабінет карыстальніка;
- праз электронны лічбавы подпіс (далей ЭЛП). У гэтым выпадку варта прытрымлівацца адпаведнай інструкцыі.Даведачна:Атрымаць ключ ЭЛП можна ў рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах Рэспубліканскага цэнтра дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь (РУЦ Дзяржсуок), які ажыццяўляе ўсе неабходныя працэдуры, звязаныя з адкрытым ключом ЭЛП, сертыфікатам адкрытага ключа ЭЛП і самой ЭЛП. Больш падрабязна аб функцыянаванні РУЦ ГосСУОК і атрыманні ключа электроннага лічбавага подпісу https://nces.by/pki/ Крок 2: Аўтарызацыя на партале Аўтарызацыя залежыць ад спосабу рэгістрацыі: або з выкарыстаннем лагіна і пароля, або з выкарыстаннем ЭЛП. Нароўні з ужо традыцыйнай ЭЛП, грамадзяне могуць ідэнтыфікавацца з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара.Даведачна:Унікальны ідэнтыфікатар - данныя, адназначна характарызуюць грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты Электронны кабінет, у дачыненні да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах устаноўлена такая форма іх ажыццяўлення, а таксама пры замове і атрыманні электронных паслуг пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.08.2017 г. № 637 Унікальны ідэнтыфікатар дазваляе ўвайсці ў персанальны электронны кабінет на Адзіным партале электронных паслуг і ажыццявіць:- падачу (адкліканне) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;- атрыманне адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях);- падачу (адкліканне) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме. Пералік адміністрацыйных працэдур, у дачыненні да якіх устаноўлена электронная форма ажыццяўлення, вызначаецца заканадаўча. Пароль можна змяніць неабмежаваную колькасць разоў, у выпадку страты пароля, доступ да электроннага кабінету можа быць адноўлены па просьбе грамадзяніна. Грамадзянін мае права адмовіцца ад карыстання ідэнтыфікатарам, пасля чаго блакуецца такі доступ у электронны кабінет. Па заяве доступ з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара можа быць адноўлены, пры гэтым уся гісторыя папярэдняга ўзаемадзеяння аднаўляецца аўтаматычна. Як атрымаць ідэнтыфікатар? Права на атрыманне ідэнтыфікатара маюць грамадзяне Рэспублікі Беларусь, замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, якім выдадзены дакумент, які сведчыць асобу (далей – грамадзянін), з мэтай забеспячэння доступу да адзінага партала электронных паслуг для падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў, апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях і падачы (адклікання) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме. Для атрымання ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу "адно акно" або іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў Рэспублік Беларусь на выдачу ўнікальнага ідэнтыфікатара. Прызначэнне унікальнага ідэнтыфікатара грамадзяніну для асабістага электроннага кабінета ажыццяўляе служба выдачы па пісьмовай заяве аб выдачы (блакаванні, разблакоўцы, змене нумара тэлефона) унікальнага ідэнтыфікатара па форме. Для пацверджання асобы грамадзянін прад'яўляе ў службу выдачы дакумент, які сведчыць асобу. Крок 3: Запаўненне электроннай заявы аб ажыццяўленні электроннай працэдуры. Электронная заява аб ажыццяўленні электроннай працэдуры запаўняецца ў асабістым кабінеце карыстальніка.Пералік адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з правамі карыстальніка адлюстроўваецца ў яго асабістым кабінеце. Крок 4: Аплата працэдуры Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значны код-нумар заказу, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка). У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.Крок 5: Атрыманне электроннага рашэння Электронную заяву ўпаўнаважаны дзяржаўны орган разглядае ў тым жа парадку, што і заявы ў пісьмовай форме, але з улікам некаторых асаблівасцяў. Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюстроўваецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры. Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, устаноўлены пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2024 г. № 322.